Het Pieterpad is een gemarkeerde wandelroute van 464 km in 27 etappes, van het Groningse Pieterburen naar de Limburgse St. Pietersberg. Het voert in Nederland door de oostelijke provincies met zeer afwisselende cultuur- en natuurlandschappen. Ondertussen is de route al 490 km lang.

Donderdag 4 oktober 2012

Na een goede nachtrust wakker geworden met.... regen. Tijdens het ontbijt bleef het maar regenen en na afscheid van Wil in de regen met de auto naar Hardenberg. Vandaar met de trein terug naar Coevorden en zowaar, het was droog! Dus toch gaan lopen. Vanaf het station gelijk al verkeerd gelopen. Dat wisten we nog niet toen we Bakker Bart tegen kwamen, dus eerst koffie met een lekker broodje. weer gaan lopen maar de beschrijving klopte niet meer. stuk omgelopen en uiteindelijk de route weer op gepakt en lekker doorstappen. Langs een sloot die uitgebaggerd was, veel plassen en ja hoor, het begon weer te regenen. Stug doorgelopen, over heuvelruggen en langs De Drentse Poort. Soms was het wel erg glibberen!
Even voor Gramsbergen brak de zon door. Daar in een café een heerlijke kop soep gegeten en weer verder gaan lopen. Langs een dijk gelopen, o, de lucht wordt weer grauw! Koeien verwelkomden ons net voor Hardenberg. Over de brug en naar het station. Net ervoor begon het weer te hozen! Iekje heeft me nog even uitgezwaaid, door de regen en het feit dat de trein eraan kwam een te snel afscheid. Even samen nog wat eten was leuker geweest.
In de trein mijn schoenen eens bekeken, die zijn wel aan een sopje toe!

1 opmerking:

  1. Ik heb net al je pieterpad berichten gelezen. Wat is Nederland toch mooi al regent het er wat vaak! Als jullie bijna aan het eind zijn, kom je bij mij in de buurt. Geef dan maar een seintje via mijn blog dan tracteer ik op koffie met échte Limburgse vlaai!

    BeantwoordenVerwijderen